İzmir farkı ;)

2008-09-04 12:32:00


Sabah gazetede okudum(Yeni Asır-İzmir'in yerel gazetesi). Köşe yazılarını severek okuduğum Öncel Öziçer ablanın bugünkü yazısıyla hemfikir olduğum için,üstelikte bende nette bu tip sorunlarla karşılaştığım,İzmirin gavur İzmir olmadığını millete haykırmak durumunda kaldığım zamanlar olduğu için bu yazıyı paylaşmak istedim.Gazetenin internet adresinden yazıyı bulup aktarıyorum.Hiçbir İzmirlinin ibadetini millete deşifre etmek gibi bir maksadı hiçbir zaman olmaz ama insanın canını sıkan durumlar olabiliyor ve İzmirli olarak bunlara sessiz kalamıyoruz bazen :) Ben aslında İzmir'e dil uzatanların aslında İzmirlileri kıskandıklarını biliyorum çünkü hem açık olup hem nasıl ibadet edilebildiğine şaşıp kalıyorlar sindiremiyorlar sanırım.Mesela burda bir bayan şort ve askılı badi giyip dışarı çıktığında kimse dönüp ÖKÜZ gibi bakmıyor çünkü karısını kızını kapatıp başkalarının bacakları ve kollarına bakıp ağızlarının suyu akmıyor erkeklerin çünkü herkesin anası bacısı öle giyiniyor.Böle medeni bi şehirde yaşıyor olmanın bi ayrıcalık olduğunu düşünüyorum açıkcası.Ha İzmirde de karıya kıza laf atan öküz hiç mi yoktur tabiki vardır GülümsüyorBurası gavur diil sadece gösteriş için ibadet yapmayan,medeni,LAİK İzmir.

İZMİR TEK İSTİSNA
İstanbul'da yaşayan bir arkadaşımla laflıyoruz.
'İzmir'e Ramazan uğramıyor galiba' dedi.
'O ne demek?' diye sordum.
Bütün restoranlar, kafeler açık deyince, dünkü midye dolma krizimi anlattım.
Bu arada midye bulup bulmadığımı soran meraklı okura cevap: 'Buldum ama hiç tatmin edici değildi. Ben kendi midyecilerimi istiyorummm!'
Neyse, meğer İstanbul'da büfeler, pasta vitrinleri Ramazan'da beyaz kağıtla kapatılıyormuş.
Dönerciler tezgahlarını görünmez bir yere çekiyor, bırakın Avcılar, Bağcılar vs., Etiler'de bile içki servisi yapan mekan sayısı bir-ikiyi geçmiyormuş.
Boğaz'da rakı-balık servisi sadece balıkla sınırlanıyormuş vs.
            *
Duyduklarıma inanamadım falan demeyeceğim çünkü artık bu konuda ne duysak şaşırmıyoruz.
Ve bu kanıksama hali de beni çok korkutuyor.
'Dinde baskı olmaz', 'İbadetin gizli yapılanı makbuldur' gibi sözler bu memlekette giderek daha büyük bir hızla unutuluyor.
Hadi bırakın yiyecek satan mekanların vitrinlerini kağıtla kapatmayı, mahalle baskısı bütün vahşiliğiyle İstanbul'un her köşesinde bakın nasıl hissedilmekte..
CNN Türk muhabiri Deniz Bayramoğlu'nun önceki gün Moda'da tanık olduğu ve ekranda anlattığı olay aşağıda:
"25-30 yaşlarında 3 kişi, 17-18 yaşlarında iki çocuğa saldırıyordu. Önce bunun bir sıradan bir kavga olduğunu düşündüm. Ancak yaklaşınca döven kişilerin 'Ramazanda bira içmeye utanmıyor musunuz?' dediğini duydum. O sıra gürültüyü duyan çevre apartmandakiler balkondan polis çağırdıklarını söyleyince bu kez de onlara 'Bira içmenin sonu budur' diyerek kaçmaya başladılar. Çocukların birinin durumu çok kötüydü, burnu kırılmıştı. Bunun organize bir olay olduğunu düşünmüyorum. Ayak takımından kişilerdi. Moda'da böyle bir şey yaşanmasından dolayı çok rahatsız oldum."
                *
Yüzünü medeniyete çevirmiş, inançlara saygılı, ibadetini görgüsüzce göstere göstere değil de olması gerektiği gibi, kendi halinde ve sakince yapan insanların yaşadığı, uygar bir şehirde yaşadığımıza her zamankinden daha çok şükredelim.
Ama Türkiye'nin sadece İzmir'den ibaret olmadığını da hiç aklımızdan çıkarmayalım.
Koşa koşa bir yere gidiyor bu memleket yaa.. Hadi hayırlısı.. bile diyemeyeceğim!

NOT:Yazı YeniAsır gazetesinin şu sayfasından resim de netten alıntıdır

Kalemine sağlık hemfikirim bu yazıyla

http://www.yeniasir.com.tr/sayfa1.php

Ha bir de şu haber hakkında konuşmazsam çatlarım.
Bakın bir olay türedi epeydir haberlerde de yer aldı;arsenikli su akıyormuş İzmirde efendim aksın İzmiri bu kadar mı düşünüyordunuz sahtekarlık yapmayın İzmiri çok düşünüyor, seviyor gibi taklit yapmayın hiç inandırıcı diilsiniz hele ki gavur İzmir yakıştırmanızdan sonra  şunu o akıllarınıza sokun ki sayın devletbüyükleri İzmir siyasetten uzak,kendi yağıyla kavrulan bir memleket bırakın İzmiri İzmirliye bu kaleyi ele geçiremiyceksiniz Gülümsüyorve de İzmir yönetimi isterse zehirli su akıtsın çeşmeden, baştacımız yine onlardır siz istediğiniz kadar temiz su akıtın İzmirliyi sevmediğiniz gibi İzmirliler de sizi sevmiyor,yapmacık buluyor buna emin olunGöz Kirpiyor

44
0
0
Yorum Yaz